Prečo by mal každý Slovák navštíviť Prahu

Ahojte, pred pár dňami sme s priateľom znovu po roku navštívili Prahu. Je to veľmi krásne a romantické mesto ktoré máme kúsok od nás. Praha je mesto ktoré by každý Slovák mal navštíviť aspoň raz za život. V dnešnom článku sa dozviete prečo si to myslím. Tiež sa pripravte na množstvo fotiek keďže je to mesto ktoré nikdy nespí a je krásne cez deň aj v noci, nedalo mi to neukázať Vám moje fotky a napísať rady na cestovanie po Prahe. Tiež viem, že môj blog čítajú aj Češky chcem Vám teda všetkým povedať, že Česko naozaj zbožňujem !

Mesto ktoré nikdy nespí

Pravdupovediac netuším či sa mi podarilo nájsť aspoň jednu kľudnú ulicu kde by nebolo veľa turistov alebo domácich. Všade samé múzeá, divadlá, kiná, nákupné centrá, kaviarne, reštaurácie, všetko čo si človek zmyslí má ako na dlani. V malom meste kde bývam sa nám o takom niečom môže iba snívať.

Výhľady

Na Pražský výhľad by som sa zvládla kukať aj hodiny. Má to niečo do seba. Stačí sa dostať vysoko. Napríklad pri Pražskom hrade kde je dokonalý výhľad na mesto je dokonca aj ďalekohľad ktorým sa dá pozerať na všetky pamiatky mesta.





Metro

Metro je vec ktorá ma veľmi fascinuje, za pár minút a celkom lacno z jedného konca mesta na druhom. Je to zaujímavá skúsenosť a keďže Slovensko metro nemá určite by to mal každý vyskúšať. Mne to tu u nás úprimne aj celkom chýba. A tiež si myslím, že je to jedna z najlepších možností ako rýchlo cestovať po meste.

Fotogenické pamiatky

Na Slovensku sa nájdu pamiatky ktoré stoja za to vidieť no v Prahe som ich nestíhala spočítať. Pražský hrad, kostoly a katedrály, Orloj, Karlov Most, Tancujúci dom a veľa iných. Mrzí ma, že som ich nestihla pozrieť všetky. No to plánujem raz určite napraviť.




Nočná Praha

Minulý rok v Prahe som bola iba cez deň, konečne sa mi podarilo vidieť aj nočnú Prahu čo teda nikdy neoľutujem a každému z Vás to vrelo odporúčam. Mesto je síce plné turistov a treba na seba dávať pozor no tá atmosféra ktorú mesto má stojí za to vidieť. Všetko pamiatky sú krásne vysvietené, reštaurácie plné a žije to tam. O fotky sa s Vami musím rozhodne podeliť.






Architektúra

Architektúra budov sa mi veľmi páčila. Každý turista alebo kľudne aj historik by si prišiel na svoje. Každá budova mala svoj tvar a svoju farbu, nič nebolo nudné a všetko vyzeralo perfektne a fotogenicky. Je veľmi vidieť, že sa o to "Pražáci" starajú s láskou a vážia si čo majú.




Farby mesta

Navštívila som už drvivú väčšinu väčších Slovenských miest no nikde to tak nehýrilo farbami. Videli ste niekde na Slovensku v strede ulice obrovské červené dvere ktoré svietili do očí? Ja nie. Takých dverí som tam dokonca videla viac. Okrem toho ich jesenná výzdoba bola veľmi krásna.




Záhrady

Záhrady sú v Prahe na každom rohu no my sme si našli jednu ktorá bola zadarmo a naozaj stála za to. Valdštejnská záhrada, v ktorej okrem iného boli voľne pustené pávy ktoré môžete kŕmiť a perfektná atmosféra.







Rada na záver

Ak Vám môžem na záver článku poradiť. Pohybuje sa tam veľké množstvo turistov a treba si na seba dávať pozor. Ďalšia vec sú české koruny pri ktorých ak si nenájdete kurz môžu Vás ľahko oklamať a ako nám za dve vody naúčtovať rovných 5 €. A tiež najlacnejšie ubytovanie, stravu alebo suveníry nájdete ďalej od centra. Väčšina pamiatok je platených no na internete nájdete aj pamiatky ktoré sú zadarmo ako my záhradu.

Dúfam, že som Vás presvedčila aspoň raz Prahu navštíviť pre mňa je to obľúbené mesto, po ruke a rada sa tam vraciam. Ak sa Vám článok páčil napíšte mi pekný komentár teším sa na Vás nabudúce ahojte ❤️




4 komentáre:

  1. Jako Pražákovi se mi to moc hezky čte! Jsem ráda, že se Praha líbí a i se sem vracíte. Žiju 10 minut pěšky od Václavského náměstí, takže se vždycly divím když někomu to množství lidí přijde moc, ale i tady máme klidná místa. Příště doporučuju Vinohrady (tedy ano, přihřívám si rybníček, je to moje čtvť) máme tu snad ty nejlepší restazrace a hlavně stylové kavárny, vinotéky a bary v celé Praze za rozumné ceny a fotogenické jak ty památky.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Prahu milujem :) ďakujem za typ veľmi rada sa prídem kuknúť na nové miesto super je že, vždy je čo objavovať v tom ma to láka :))

      Odstrániť
  2. Krásny článok boli sme tam a určite sa tam chceme vrátiť ❤️pre mňa je to mesto iné, veľkolepé

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne 😄😄 Veru ja sa tam rada vraciam ajkeď len občas ale vždy je tam čo objavovať.

      Odstrániť

Tip na článok

Recenzia paletky z Ebay

Ahojte♥️ dnes mám pre Vás recenziu paletky z Ebay , podľa mňa sa ľudia delia na dva typy. Prvý typ sú ľudia ktorí odsudzujú čínske produkty...

Ďalšie články